FiCM

Freedom in Christ Ministries

Discipelen toerusten om discipelen te maken.

Welkom!

Freedom in Christ Ministries (FiCM, ficm.org en ficm.nl) heeft als missie de Kerk wereldwijd toe te rusten zodat haar mensen levend en vrij in Christus zijn door oprecht berouw en geloof in God. Met die missie is het doel van FiCM om discipelen toe te rusten om discipelen te maken. Hiertoe zijn verschillende cursussen ontwikkeld waaronder 'Vrijheid in Christus' en 'Groeien in Genade'. 


In Waddinxveen worden de cursussen gegeven door het FiCM-team dat bestaat uit Ingrid Hagen, Johanna Bos, Ria en Theo Molenaar.

Freedom in Christ Ministries

Cursus 'Vrijheid in Christus'

Freedom in Christ Ministries

De meeste christelijke leiders zijn het erover eens dat veel te weinig christenen hun potentieel bereiken. Hoe komt dat? Meestal omdat men niet begrijpt wat hun nieuwe identiteit in Christus is. 


De discipelschapscursus ‘Vrijheid in Christus’ is ontwikkeld om te begrijpen wat er allemaal is gebeurd op het moment dat men christen werd. Wie men is in Christus; de waarheid van Gods onvoorwaardelijke liefde. Waarom er geen veroordeling is. Waarom we niet meer gevangen hoeven te zitten in een spiraal van zonde, negatief denken en hopeloosheid.

De cursus richt zich allereerst op het bevestigen van onze identiteit in Christus, geeft vervolgens de gereedschappen om vrij te komen en vrij te blijven van alles wat ons tegenhoudt, en een strategie voor voortdurende vernieuwing.


Download hier de flyer.

Wie, wanneer, waar, ...

Voor wie?

De cursus is bedoeld voor iedere christen die ernaar verlangt om meer in vrijheid te leven en zo meer tot zijn/haar bestemming in Christus te komen.

Wanneer?

De cursus start op 26 september 2022 en bestaat uit 13 maandagavonden van 20.00 tot 22.00 uur plus een ministry-weekend.


Op 6 september zal er een informatieavond worden gegeven in de Bethelschool, aanvang 20.00 uur.

Waar?

Bethelschool, Lindengaarde 17a in Waddinxveen.

Kosten?

De totale kosten van onder meer het cursusmateriaal (gids en boekje 'Stap voor Stap naar Vrijheid in Christus') en de zaalhuur zijn € 55,- per deelnemer.

Wat anderen over ons zeggen

  • ‘Door de cursus ben ik me meer bewust geworden dat ik mag gaan staan in wie ik ben in Christus. Ik ben waardevol, zeker en veilig en aanvaard. Ik ben een koningskind en God houdt van mij. Ergens weet ik dat al lang maar het aanvaarden vind ik erg moeilijk’. 

  • 'Mijn cursusdoel was: hulpmiddel om te ontsnappen aan mijn “woestijnperiode”. Hieraan heeft deze cursus zeker bijgedragen’. 

  • ‘Ik heb er veel geleerd. Waar ik de waarheid kan vinden en wat die waarheid is (alleen in Christus). Dat ik een geliefd kind van God ben, kostbaar in zijn ogen. Nu denk je misschien; dat weet je toch? Dat staat toch in zijn Woord? Klopt! Maar soms zijn er van die periodes in je leven dat je dat even kwijt bent en dat soms leugens die je zelf en/of anderen over je uitspreken ineens een nieuwe waarheid geworden zijn waarin je verstrikt raakt. In vrijheid leven is een weg. Soms ben je het besef van vrijheid even kwijt en moet je weer leren om compleet op God te vertrouwen ondanks al je vragen. Mooi dat er met deze cursus een veilige omgeving wordt gecreëerd waar je dit met elkaar mag ontdekken. WAARDEVOL!’

Contact

contactformulier Freedom in Christ ministries

Share by: